ASSOCIATION CULTURA DE NOSTE

Drin d’istòria...

L’associacion CULTURA de NOSTE qu’estó enregistrada a la Prefectura deus P.A., lo 22 de noveme de 2013. Enter 2005 e 2013 sancèr, qu’èra ua comission extra-comunautària de la CCO (Comunautat de Comunas d’Ortès). Tot aqueth periòde , CULTURA de NOSTE qu’a creat eveniments qui an amassat totas las generacions, dab lo prètzhèit de har tornar de mòda, la cultura tradicionau.

En 2005, la CCO qu’aderí a «INICIATIVA entà la lenga», plan d’accion deu Conselh Departamentau, entà sostiéner lo desvolopament de la cultura bearnesa. Aqueth plan que contunha uei e CDN que n’ei tostemps partenari.

Lo C.D. chepicós deu subervíver d’aqueras culturas, que pòrta un medish sostien financièr a las culturas vasca e bearnesa (gascona), suu territòri deus P.A.

Quan la fusion de las Comunautats de Lac e d’Ortès, la CC de Lac que guardè l’adesion au programa INICIATIVA. En contra, que’ns demandè de’ns constituir en associacion, dab l’engatjament que beneficiaram de las ajudas atribuidas per abans. L’Amassada Generau Constitutiva que’s debanè lo 18 de noveme de 2013.

Activitats...

Despuish, dab lo sostien financièr de la CC Lac-Ortès, que contunham aquera mission, e que perpausam :

  • L’iniciacion a practica de la canta polifonica tradicionau, dab l’ajuda d’un professor especializat.

  • L’iniciacion a las danças tradicionaus, dab l’idea de participar aus bals gascons.

  • L’ensenhament deu bearnés
    – aus adultes, cors assegurats per ua formadora deu CFPÒC (Centre de Formacion Professionau tà l’Occitan),
    – aus mainatges en sostiéner las escòlas primàrias publicas deu sector e l’escòla Calandreta d’Ortès.
    – Que ns’i hèm tà desvolopar aqueth ensenhament a tots los nivèus (escòlas, collègis e licèu).

  • Qu’organizam, sols o dab d’autas associacions, manifestacions qui valorizan la nosta lenga e la nosta cultura en apracticant los ensenhaments recebuts (véder entau detalh las autas paginas deu noste site).

              Un peu d'histoire...

 

L’association « CULTURA DE NOSTE » a été enregistrée en Préfecture des P.A.,le 22 novembre 2013. De 2005à 2013 compris, elle était une commission extra communautaire de la CCO (communauté de commune d’Orthez). Pendant cette période, « CULTURA DE NOSTE » a créé des évènements qui ont rassemblé toutes les générations , dans le but de remettre la culture traditionnelle dans l’air du temps.

En 2005, la CCO a adhéré à «INICIATIVA entà la lenga», plan d’action du Conseil Départemental pour soutenir le développement de la culture béarnaise. Ce plan d’action continue aujourd’hui et CDN en est toujours partenaire

Le Conseil Départemental, soucieux de la survivance de ces cultures, apporte un soutien financier égal entre la culture basque et béarnaise sur son territoire des Pyrénées Atlantiques.

Lors de la fusion des communautés de communes de Lacq et d’Orthez, la CC de Lacq, a maintenu l’adhésion au programme “INICIATIVA” du Conseil Départemental. Par contre, il nous a été demandé de nous constituer en association, avec l’engagement que nous bénéficierons des aides attribuées auparavant. L’assemblée générale constitutive a eu lieu le 15 novembre 2013.

 

Activités...

Depuis, avec le soutien financier de la CC de Lacq-Orthez, nous continuons cette mission, et nous proposons :

 

  • L’initiation à la pratique du chant polyphonique traditionnel, avec l’aide d’un professeur spécialisé.

  • L’initiation, aux danses traditionnelles, dans le but de participer aux bals gascons.

  • L’enseignement de la langue
    - pour les adultes, cours assurés par une formatrice du CFPÒC – Centre de Formation Professionnelle pour l’Occitan)
    - pour les enfants, en soutenant les écoles primaires publiques du secteur, l’école « Calandreta » d’Orthez .
    - Nous agissons pour le développement de cet enseignement à tous les niveaux ( écoles,collèges et lycée).

  • Nous organisons, seuls ou avec d’autres associations, des manifestations qui valorisent notre langue et notre culture en mettant en pratique les enseignements reçus (voir pour le détail les diverses pages de notre site).